Рівно три роки знадобилися вінницькій компанії Органік-Д аби стати лідером області у вирощуванні коренеплодів. Морква, буряки, цибуля та картопля – основні культури, якими тішать нас подільські аграрії.

Розпитували  директора Вадима Кричковського про історію підприємства, принципи роботи , технології та бізнес-кроки.

ПРИНЦИП 1: ЗБЕРІГАННЯ

  • У нас все було не так, як у людей, – посміхається Кричковський, а згодом додає: Тому, що овочеве фермерство ми створювали саме для людей. І починали не з вирощування, а зі зберігання.

У 2017 році запросили відому Київську компанію та побудували сучасний склад на голому місці на околиці Сутисок (прим. ред.:  смт. Сутиски знаходиться близько 30 км від Вінниці). Встановили холодильні машини на італійських компресорах, змонтували вентиляцію та систему зволоження.

Від циркуляції повітря, озонування приміщення та безпосередньо температурного режиму найбільше залежить зовнішній вигляд та якість збереження овочів. Бабусин льох залишаємо в минулому. Відтепер бабусі «на веліках»  за морквою приїжджають до Органік-Д. Вирощувати картоплю вдома не потрібно! Нове покоління змінює старі звички на прогресивні. І не дарма – максимально підприємству вдавалося зберігати продукцію з поля 10 місяців! Без гризунів та грибку.

ПРИНЦИП 2: ВИРОЩУВАННЯ

Це також стало можливим завдяки розробленим унікальним технологіям вирощування.

Органік-Д одна з перших компаній України, яка втілила у життя мрію про інтенсивне виробництво з органічною домішкою. Що мається на увазі?

  • Коли весь світ бореться з виснаженням ґрунтів і, водночас, продовжує оранку задля збільшення врожаю, вихід є, – розповідає Вадим. – В нашій місцевості для збагачення землі та відновлення гумусу використовуємо органічне добриво вироблене з відходів свиноферми. В рівних пропорціях з мінеральними добривами підживлюємо рослини. Таким чином покращуємо і смакові якості коренеплодів. Наші морква та буряки особливо солодкі  завдяки натуральному добриву. А кукурудза, наприклад, довше залишається зеленою (силос) та молодою (початок).

Окрім того, компанія дотримується екологічних принципів виробництва. Замкнений цикл роботи дозволяє утилізувати природним чином майже всі відходи підприємства. І на цьому не зупиняється.

ПРИНЦИП 3: РОЗВИТОК

  • Є негласне правило розвитку Органік-Д,- продовжує директор агропідприємства, –  яке простими словами можна сформулювати так: «Не стій на місці, бо засмокче».

Тому, у 2018 році компанія збудувала мережу крапельного зрошення полів, а ще через рік  запатентувала власне органічне добриво.

У тому ж  2019 агропідприємці започаткували екологічно чистий бренд продукції Organic-D. Лабораторні аналізи  підтвердили, що кількість нітратів урожаю моркви  у  17 разів нижче за норму, а 86% з усіх дозволенних видів пестицидів не виявлені взагалі!

У 2020 році підприємство наважилося на виконання міжнародних стандартів Global GAP. Сертифікація проходить саме зараз. Тож поки що говоримо про це пошипки!

– За останній рік до нас разів десять приїжджали журналісти національних та місцевих каналів. – Закінчує свою розповідь Вадим. – Не збрешу, якщо скажу, що після огляду підприємства всі вони казали «Шок! Ця компанія як з картинки. І працює для людей!» Це означає, що наші принципи вірні. Ми і надалі будемо не тільки  виправдовувати очікування, а й випереджати час.

Автор матеріалу: Юлія Чернік